مرتضی فیض آبادی

مرتضی فیض آبادی

اخبار از همه جا

سپاهان و پرسپولیس بیشترین ملی‌پوش را خریدند

 

 
سپاهان و پرسپولیس با ۹ ملی‌پوش بیشترین سهمیه را در فهرست جدید دارند و استقلال با ۷ ملی‌پوش در جایگاه بعدی قرار گرفته.

قانون - جابه‌جایی‌های فهرست تیم ملی ایران در فاصله حدود یک سال تا آغاز جام جهانی مطمئنا یکی از جذاب‌ترین و پرمخاطب‌ترین اخبار ورزشی کشور در ماه‌های پیش رو خواهد بود. با آغاز لیگ برتر رقابت برای جلب نظر سرمربی تیم ملی به اوج می‌رسد و بازیکنان زیادی آرزو دارند در میان مسافران جام‌جهانی جایی برای خود باز کنند.
کارلوس کی‌روش امروز فهرست ۴۵نفره‌ای را برای حضور در اردوی یک هفته‌ای پرتغال اعلام کرد که البته نام لژیونرهای اروپایی در آن لحاظ نشده است. با توجه به این‌که فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران تازه به پایان رسیده اتفاقات تازه‌ای را می‌توان در این فهرست جست‌وجو کرد.
1- سپاهان و پرسپولیس با ۹ ملی‌پوش بیشترین سهمیه را در فهرست جدید دارند و استقلال با ۷ ملی‌پوش در جایگاه بعدی قرار گرفته.
2- سپاهان در فصل نقل و انتقالات بیشترین تعداد ملی‌پوش را خریداری کرده و ۶ بازیکن از ۹ ملی‌پوش این تیم هنوز در بازی‌های رسمی با پیراهن سپاهان دیده نشده‌اند. رحمان احمدی، یعقوب کریمی، آرش افشین، شجاع خلیل‌زاده، مجتبی جباری و علی حمودی ملی‌پوشانی هستند که به تازگی به سپاهان پیوسته‌اند. پس از سپاهان، پرسپولیس با جذب چهار ملی‌پوش (میلاد غریبی، پیام صادقیان، قاسم دهنوی و علیرضا حقیقی) در جایگاه دوم قرار دارد.
3- دعوت از دو دروازه‌بان که لباس یک باشگاه را به تن دارند اتفاقی است که از زمان حضور کی‌روش در ایران برای اولین بار رخ داده است. نام سوشا مکانی و علیرضا بیرانوند از نفت تهران در این فهرست دیده می‌شود. بیرانوند دروازه‌بان اصلی تیم ملی زیر 22 سال ایران است که در تورنمنت قطر به عنوان پدیده مسابقات شناخته شد.
4- 16 بازیکن از جمع 45 بازیکن حاضر در این فهرست تیم خود را نسبت به فصل گذشته تغییر داده‌اند. یعنی چیزی در حدود یک‌سوم کل ملی‌پوشان.
5- استقلال با از دست دادن جباری، حمودی و حاتمی جایگاه خود را به عنوان تیمی که بیشترین تعداد ملی‌پوش را داشت از دست داد. هرچند که به نظر می‌رسد آنها در فهرست نهایی و غربال‌شده تیم ملی می‌توانند این جایگاه را پس بگیرند. در بین بازیکنان دعوت‌شده از استقلال تنها احتمال خط خوردن محمدمهدی نظری وجود دارد اما در پرسپولیس و سپاهان بازیکنانی مثل خلیل‌زاده، حمودی، غلامی، غریبی، صادقیان، دهنوی و خانزاده کاری سختی را برای حضور در فهرست نهایی پیش رو دارند.
5- مس کرمان با چهار ملی‌پوش سهم قابل توجهی را در این فهرست دارد. کی‌روش در حالی از احمد حسن‌زاده، وحید اسماعیل‌بیگی، شهرام گودرزی و مصطفی شجاعی دعوت کرده که تیم‌هایی مثل فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبریز تنها دو ملی‌پوش در اردو دارند.
6- شش تیم لیگ برتری سایپا، صبا، استقلال خوزستان، گسترش فولاد، داماش و فجرسپاسی هیچ نماینده در این فهرست ندارند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: شنبه 29 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , feizabadi.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com