مرتضی فیض آبادی

مرتضی فیض آبادی

اخبار از همه جا

جشن‌های نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج) از امروز در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اعیاد و مناسبت‌های بسیاری در صفحات تقویم وجود دارد که بخشی از مناسبت‌ها را میلاد ائمه (ع) و شهادت معصومین هر یک به اقوال گوناگون تشکیل می‌دهد.

در این میان برخی از اعیاد و مناسبت‌ها از جایگاه ویژه‌ای نزد مردم برخوردار هستند و شور و شعف آن‌ها مثال‌زدنی است. حتی در ایام شهادت‌هایی مانند عاشورا و تاسوعا حضور مردم در برنامه‌های سخنرانی و شور آنان قابل تحسین است.

میلاد مهدی موعود (عج) در نیمه شعبان که به دهه مهدویت معروف شده است از جایگاه ویژه و بالایی نزد شیعیان برخوردار است.

شهر قم به دلیل وجود مسجد مقدس جمکران و بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) متمایز از دیگر شهرها است و همواره مورد توجه آحاد مسلمانان در نقاط مختلف جهان است.

در آستانه نیمه شعبان جای جای این شهر آذین‌بندی و چراغانی می‌شود به گونه‌ای که تلألو نور چراغ‌ها در شب ناخودآگاه بغضی را در گلو ایجاد می‌کند و اشک از چشمان به دلیل شوق و شعف میلاد پیشوای غایبمان سرازیر می‌شود.

دستگاه‌های اجرایی و نهادها به همراه هیئت‌های مذهبی برنامه‌های مختلفی را برای این منظور در نظر گرفته‌اند تا به نوعی ارادت خود را به صاحب عصر (عج) نشان دهند.

هیئت خادم‌الرضا از جمله هیئت‌های باسابقه و بزرگ قم محسوب می‌شود که در دهه مهدویت برنامه‌های جذابی را برای مخاطبان خود اجرا می‌کند.

پیاده‌روی از حرم حضرت معصومه (س) به سوی مسجد مقدس جمکران در روز نیمه شعبان یکی از برنامه‌های این هیئت بزرگ مردمی است.

هیئت مردمی خادم‌الرضا در دهه مهدویت برنامه‌ها و همایش‌های مختلفی با حضور اعضای خود برگزار می‌کند.

مسجد مقدس جمکران نیز مملو از زائران و مسافرانی است که با عشق به امام زمان (عج) و دلی آکنده از امید به آمدنش به این مکان مقدس وارد می‌شوند تا ضمن ابراز ارادت به آن حضرت، نزدیکی ظهورش را در روز میلادش از خداوند متعال طلب کنند.

حرم حضرت معصومه (س) نیز با آذین‌بندی‌ها و چراغانی همانند بسیاری از محله‌های قدیمی قم جلوه خاصی پیدا کرده است که در شب، زیبایی خود را به رخ مسافران و زائران می‌کشد.

برخی از مغازه‌های مواد غذایی و اصناف با نوشتن جملات مذهبی با مضمون قائم آل محمد (عج) به استقبال این روز بزرگ و عید مذهبی می‌روند.

برخی از جوانان نیز با در دست داشتن نوشتارهای مذهبی راننده‌های خودرو را تشویق به نصب این نوشتار بر روی خودروهای می‌کنند.

در یک کلام؛ دوستداران حضرتش لبیک گویان منتظر آمدنش هستند تا بوی عطر وجودش آنچنان جهان را فرا گیرد که ملت‌های جهان مدهوش او شوند و پای در رکاب حضرتش به مبارزه و جهاد با ظلم بپردازند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: یک شنبه 2 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , feizabadi.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com