مرتضی فیض آبادی

مرتضی فیض آبادی

اخبار از همه جا

 

غوغای کشتی ایران در شب میلاد امام رضا ؛کشتی گیران کام مردم را شیرین کردند

غوغای کشتی ایران در شب میلاد امام رضا ؛کشتی گیران کام مردم را شیرین کردند
 
آزادکار وزن 96 کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران با این قهرمانی صاحب دومین مدال طلای قهرمانی جهان شد تا ویترین افتخاراتش بیش از گذشته بدرخشد. این دومین مدال طلای کاروان کشتی آزاد ایران در نخستین روز رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان بود.

کشتی گیر آزاد کار کشورمان در شب میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) توانستند دو طلا با ارزش را برای ایران در رقابت های  کشتی آزاد جهان به دست آورند.

ابتدا آزادکار وزن 55 کیلوگرم تیم کشتی ایران موفق شد با کسب پیروزی مقابل "آمیت کومار" از هندوستان در دیدار فینال رقابتهای جهانی 2013 مجارستان صاحب مدال طلای این وزن شود. رحیمی با این موفقیت مدال برنز سال 2011 را در این رقابتها به مدال زرین تبدیل کرد.

حسن رحیمی در دیدار فینال وزن 55 کیلوگرم رقابتهای جهانی که امروز دوشنبه در مجارستان برگزار شد، رو در روی آنیت کومار از هندوستان قرار گرفت و موفق شد با نتیجه 2 بر یک بر این حریف سرسخت غلبه کرده و قهرمان جهان شود.

رحیمی تا پیش از رسیدن به فینال موفق شده بود آزادکاران از روسیه قرار گرفت و موفق شد با نتیجه 9 بر 2 از سد این حریف قدرتمندش بگذرد و با اقتدار به فینال وزن 55 کیلوگرم رقابتهای جهانی مجارستان برسد.

آزادکار وزن 55 کیلوگرم تیم کشتی ایران پیش از این موفق شده بود "رسول کالیف" از قزاقستان، "سانگ وون کیم" از کره‌جنوبی ، "آلتینبیک آلیمبایف" از قرقیزستان و  "نریمان اسرافیلوف" از روسیه را مغلوب خود سازد.

در این وزن "سزار آکگول" از ترکیه با برتری مقابل "اسکاپدو"ی آمریکایی و "نریمان اسرافیلوف" از روسیه با پیروزی برابر "رسول کالی‌اف" از قزاقستان به عنوان مشترک سومی این مسابقات دست یافتند.

این مدال طلا برای حسن رحیمی و کشتی آزاد ایران مدالی ارزشمند و تاریخی به شمار می‌آید زیرا آخرین باری که ایران در وزن اول قهرمان کشتی آزاد جهان شده بود، به 42 سال قبل یعنی رقابتهای جهانی 1971 صوفیه بر می‌گردد که ابراهیم جوادی در آن سال قهرمان وزن اول جهان شد.

در ادامه نیز رضا یزدانی آزادکار وزن 96 کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران با برتری برابر "ختاگ گازیموف" به عنوان قهرمانی رقابتهای جهانی 2013 دست یافت تا با کسب این مدال خاطره تلخ از دست دادن مدال در المپیک لندن را به فراموشی بسپارد. این دومین مدال طلای کشتی آزاد ایران در این مسابقات بود. قبل از این حسن رحیمی ایران را صاحب نخستین مدال طلا کرده بود.

در آخرین کشتی روز نخست از چهل و چهارمین دوره رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان که در بوداپست مجارستان برگزار می‌شود، دوشنبه شب رضا یزدانی با نمایشی مقتدرانه و قابل قبول که در این مسابقات از خود ارائه کرد و نشان داد شایستگی قهرمانی در المپیک لندن را نیز داشته است، در دیدار فینال این وزن آزادکار عنوان‌دار آذربایجانی را هم به زانو در آورد.

یزدانی در فینال وزن 96 کیلوگرم درحالی برابر "ختاگ گازیموف" به پیروزی 4 بر 2 دست یافت و مدال طلای این وزن را به گردن آویخت که در ابتدا 2 امتیاز از این حریف باتجربه و توانمند آذربایجانی عقب بود.

آزادکار وزن 96 کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران با این قهرمانی صاحب دومین مدال طلای قهرمانی جهان شد تا ویترین افتخاراتش بیش از گذشته بدرخشد. این دومین مدال طلای کاروان کشتی آزاد ایران در نخستین روز رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان بود.

آزادکار ملی پوش کشورمان تا پیش از رسیدن به دیدار فینال توانسته بود به ترتیب حریفانی از بلاروس، کانادا، گرجستان و اوکراین را شکست دهد و با اقتدار به فینال رقابتهای جهانی برسد.

همچنین "آنزور بالتاکایف" از روسیه با برتری مقابل "الکسی کراپنیاکوف" از قرقیزستان و "پائولو اولینک" از اوکراین با پیروزی برابر "داتو کراشویلی" از گرجستان به مدال برنز مشترک این وزن دست یافتند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , feizabadi.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com